My Owned Preloved Item To Let GO

My Owned Preloved Item To Let GO
my.mini.bundle

Monday, February 22, 2010

Happy aniversary !!!

waaa... suda setaun rupenye cik jihan and en fauzi ni kawin..hehehe..

banyak jugakla rintangannye.. org kate 5 tahun pertama adalah fasa yang sangat2 genting and tolongla ada sifat "sabar to the max" kalau nak bertahan and suksess in 5 years period tu.. dalam 5 tahun pertamala dugaan mcm2..

aku lagila.. dahla 1st kawin je da dok jauh dgn hubby.. aku keje kat Muadzam selama beberapa bulan after kawin sampaila bulan 6, berenti.. owh belom dapat dok dgn hubby lagila.. ngade plak nak sambung master. sekali tu master programme takde kat uni yang dekat2 jhr.. so terpaksa berjauhan lagi dok kat bangi -->putrajaya..menumpang umah angah aku utk abiskan coursework kat UPM. hmm.. alhamdulilah akhir bulan 1 aritu (baru jek) abisla coursework! result tak dapat lagi la.. huhuhu.. abis je xm last paper, trus bungkus n suh hubby amik aku..haha

so, baru je beberapa mingu aku sah menjadi suri rumah kepada suami aku.. pasni takde nak dok jauh2 da.. huhu.. rasa rindu sangat2 n kadang2 bila da jauh n lama tak jumpe, bleh plak kaku otak nak cakap ape pon taktau..keskeskes..

sekarag ni dapatla rasa dok umah lama sket. slalu aku jadi weekend wife jer..sekarang ni full time oke!

selama setahun idup sebagai isteri "org" ni banyakla yang da berubah dalam idup aku.. dari single mingle --> double, patu dalam setahun dapat rasa jadi seorg "mom to be" hehehehe, blog resepi masak jadi benda wajib yang aku kene surf stiap kali nak masak (yela.. saye mmg tak reti masak mcm org lain oke!) so, kene belajar demi mengambil ati suami terchenta! hehehe.. stiap kali pagi kene buatkan sarapat + bekal utk hubby w\bwk g keje, so, mean pas solat subuh takde nak tdo2 lagi oke!..then, aku da pandai g pasar sendiri. kalau dulu tau mkn je.. huhu.. licin seh pasar! ati2 jatuh cik jihan oiii! , ada umah sendiri nak uruskan (cuci, masak, mop, kemas), ape2 nak buat mst kene kasi tau hubby,da ada org yang akn slalu doakan aku b4 buat sesuatu selain mak n bak aku n alhamdulilah, kalau mintak suami tolong doakan mst sng je urusan.amin!

ape lagi ek.. hehehe.. senang cite kehidupan dah kawin berubahla.. tak bole nak bergantung dgn mak n bak je 24 jam.. takde duit pon sonyap je.. takdela nak merengek kat bak lagi da. hubby pon da tak same macam bf sebab masa bf dulu dia lebih manja. sekarang dia lebih serius sket sebab da jadi ketua keluarga kot kot!


 teringat plak ari kawin ktorg dulu (210109 n 220209)

contd.. semala n arini aniversary ktorg.. semalam ktorg sambut dgn mama n baba.. mkn2 dirumah. mama n baba masak.. dorg taktau pon aniversary ktorg.. dorg just datang sebab rindu kat cucu2 dorg (anak abang n kak ana).. so aku n hubby pon buat2la celebrate aniversary ktorg! best jugak.. nak bercandle light2 ni opps... ktorg tak seromantik org lain..huhu..kang ada yang kaku plak nnt..hehe..

to my beloved hubby, H.A.P.P.Y.A.N.I.V.E.R.S.A.R.Y.S.A.Y.A.N.G

n tak sabar sangat nak tggu aniversary present kite ni "baby" tak kuar2 lagi..kekeke.. semoga dgn kehadiran "baby" ni dapat kuatkan hubungan keluarga yang mama n ayah bina. A.M.I.N =))



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails