My Owned Preloved Item To Let GO

My Owned Preloved Item To Let GO
my.mini.bundle

Tuesday, July 27, 2010

Story morry

okeh.. ni cerita lepas geram kat en suami..

kdg2 pk jgk tak untung ke jadi suami ni ek? balik2 jer tengok anak da siap mandi..main2 kejap patu dok dpn pc.. then tdo jap 1 jam.. patu cakap "Nak makan!" aku siapkan tggal cuci tangan n masukkan nasik dalam mulut je sbb lauk pon aku cedokkan.. then cuci tangan (sakit ati okeh sebab pinggan tak cuci!..haha) then masuk bilik suh siapkan tempat tdo.. patu trus boom! esok, aku kejut g keje (sume da ready tinggal mandi n pakai baju jer) dahtu pakai kasut, ambik beg trus g keje.. kat opis, bukak2 beg ada sarapan.. then makan! patu thari balik umah rehat2 jap..pengsan jap..makan patu g keje lagi... senangnyer.. saya pon nak jadik suami camni kan..

ini cerita tadi pagi..

huhu pagi2 lagi saya da kene okeh!! bukan kene mara tapi kene "sound" ala2 org jahat cakap..huhu sedey okeh.. takpela.. da biase.. adat isteri huhu..yeke?

pasal alarm hphone yang tiap2 pagi bunyi bukan utk kejutkan en suami terchenta tapi kejutkan aisya.. ok, alarm tu bunyifrom 650la slalunyer.. then keep bunyi sampai kita stopkan dia..(taktaula hp sanggeh sangat..kalau hp saya, dia akan snooze lagi)

yangsaya ni plak jenis yg tak suke buat alarm tapi bila bunyi taknak ttup.. mmg pantang, ok, u nak ttup kalau u bangun nnt tapi pk tak org lain yang dgr bunyi tu tak bole tdo? huhu.. hah, kan da mara nih!

then saya ni kalau ada kat umah, mst akan ttup kalau da rasa bunyi tu ganggu aisya tdo. takpon letak hp sblh telinga dia n  bwk lari aisya tdo kat luar.. then tadi pagi,saya ttupla sebab pas solat, buat bfast n iron bj en suami ingat mcm nak tdo jgk sebab penat smlm jaga aisya demam, merengek jer..cian anak mama..uhuhu

stiap 5 minit saya pon dgn setianya kejut en suami suh bangun kata da lambat, dia bole wat tdo2 ayam jer..ok, mcm biasala..then da kul 730am, saya cakap da kul 730, bangunla.. dia pon dgn "selow motionnyer" bangun, g kat aisya.. main2 jap.. kluar isap rokok jap.. termenung jap.. cukur misai jap patu mandi.. then kuar2 toilet je "mana baju? mana baju pagoda? mana suar? bekal saya da masukkan dalam beg? jam mana? wallet mana? ishh da lambat ni.. alamak, da 757 da ni..." huaaa..banyaknyer ???? utk cik isteri yang baik nih

then dia nak turun, saya salam2 sume n dia pon cakap mutiara kata pada pagi ini seperti..

"lain kali alarm hp saya tu awk jgn USIK tau..awk usik jadi macam nila.. lambat g keje"

lambat g keje salah saya e? abes yang saya kejut tu slalu asal tak bangun? da bangun tau lambat sempat plak lepak2 baru mandi? sabo jela  okeh!


muka toya kene marah.. i tak kesah okeh!


1 comment:

  1. Toya sungguh muka anda..hehhee.. mmg untung jd suami... yg penting kuat n sabar selalu..=)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails